Wmo-cliëntondersteuning

Hulp bij de Wmo-aanvraag
Hoe zorgt u ervoor dat u langer thuis kunt blijven wonen? Als u zorg, dagbesteding of hulpmiddelen nodig heeft, kunt u daarvoor aankloppen bij de gemeente. Maar u hoeft dat traject niet alleen in te gaan, want via de KBO-Afdeling bij u in de buurt kunt u een beroep doen op een van onze 150 vrijwillige cliëntondersteuners. Wij zorgen voor hun opleiding, bijscholing en certificering, zodat zij goed op de hoogte zijn van wetsaanpassingen en andere actuele ontwikkelingen. Zij kunnen het Wmo-proces met u bespreken, uitzoeken waar u recht op heeft, en u bijstaan in gesprekken met bijvoorbeeld de gemeente. Kortom: onze cliëntondersteuners helpen u graag met uw Wmo-aanvraag.
Informatie
U kunt een Wmo-cliëntondersteuner inschakelen via de Afdeling bij u in de buurt, of u kunt contact opnemen met Marieke Pette, mpette@kbo-brabant.nl, (073) 644 40 66.

Belastinghulp

Belastingadvies en hulp bij zorg- of huurtoeslag
Wij bieden een belastingservice: via uw Afdeling kunt u terecht bij een van onze vrijwillige belastinghulpen voor hulp bij uw aangifte inkomstenbelasting. Ook kunnen zij u ondersteunen bij het aanvragen van uw zorg- of huurtoeslag. Wij verzorgen de opleiding en certificering van de belastinghulpen, en via jaarlijkse bijscholingscursussen houden we hen op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving. We zijn er trots op dat in Brabant circa 550 vrijwillige belastinghulpen jaarlijks zo’n 20.000 senioren helpen bij hun aangifte inkomstenbelasting en/of de aanvraag van zorg- en huurtoeslag!
Informatie
U kunt een belastinghulp inschakelen via de Afdeling bij u in de buurt, of u kunt contact opnemen met Fonsa Gosma, fgosma@kbo-brabant.nl, (073) 644 40 66.